بازهم آقای عبدالکریم بی آزار شیرازی و باز هم تحریف تاریخ

حجة الإسلام "عبدالکریم بی آزار شیرازی" رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، در یک ویژه برنامه عاشورایی روز تاسوعا که از طریق رسانه ملی پخش می شد، طی اظهاراتی در مورد واقعه عاشورا و دیگر مسائل تاریخ اسلام سخن می گفت.

وی متأسفانه در اظهارات خود چندین بار با تحریف بخشی از تاریخ اسلامی در مورد شهادت بی بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) سخن گفت، اما هر بار بجای استفاده از لفظ "شهادت" از لفظ "وفات" استفاده می کرد.
در همین راستا از حجة الاسلام سید "رضا بحرالعلوم میردامادی" کارشناس علوم قرآنی و حدیث خواستیم مطالبی در این باره برایمان بیان کند، که متن کامل این بیانات به شرح ذیل است:

در زمانی که حملات همه جانبه عقیدتی علیه مبانی حقه تشیع وجود دارد و همه دشمنان ما با یکدیگر علیه معتقدات و مبانی عقلی و روایی شیعه هم پیمان شده و تمام توان خود را  برای مقابله با مکتب امیرالمومنین (ع) بکار گرفته اند، این وظیفه چه کسانی است که از حریم ولایت اهل بیت و امام عصر (ع) دفاع کنند؟

آیا دفاع از حریم شیعه و اعتقادات شیعه اولاً وظیفه مردم عادی و عامّی از اصناف مختلف است؟ و یا اینکه وظیفه دفاع از مبانی الهی، اولا ً برعهده کسانی ست که سر سفره امام عصر (عج) ارتزاق می کنند و ثانیا ً بر عهده عموم شیعیان مولانا امیرالمومنین (ع) و منتظران کهف حصین امام عصر (عج) است.

در این هجمه بی وقفه  آیا وظیفه سربازان امام عصر (عج) دفاع نیست؟ آیا جز این، هدف دیگری داریم؟ درس دین خواندن ما و دین شناس بودن جز برای این ست که سنگربان دین مبین و حافظ شریعت راستین نبوی و علوی باشیم؟ حالا اگر کسی در لباس دین و سربازی امام عصر (عج)، ضد دین و بر علیه مبانی حقه الهیه شیعی حرف بزند، کتاب بنویسد و مصاحبه کند این به چه معناست؟ نان امام زمان را خوردن  و ضد امام زمان رفتار کردن معنایش چیست؟
روز تاسوعای حسینی، روزی ست که باید از علمدار کربلا حضرت أباالفضل العباس (ع) درس گرفته و برای امام زمانمان، همچون عباس بن علی یار و یاور و پشتیبان دین باشیم و اباالفضل گونه از حریم ولایت امام عصر دفاع کنیم نه اینکه بیائیم در لباس دین و کسوت روحانیت به شعائر فاطمیه و شهادت مادر هستی خاتون دوسرا شفیعه روز جزا فاطمه الزهرا (س) خدشه کنیم، شعائری که سال های سال است با پشتیبانی مراجع معظم تقلید حفظهم الله تعالی بحمدلله تعالی به عاشورایی دیگر تبدیل شده است. اینگونه سخنان ناشی از عدم مطالعه است و یا عناد داشتن و یا مزدور دشمن بودن؟ کدامیک؟

شیعه باید مطیع و پیرو پیامبر و آل طاهرینشان (ع) باشد، شیعه باید مطیع دستورات اهل البیت (ع) باشد، مگر حضرت رضا نفرمودند: "شیعَتُنا المُسَّلِمُونَ لاِمْرِناو الْآخِذُونَ بِقَوْلِناو الْمُخالِفُونَ لاِعْدائِنا، فَمَنْ لَمْ یَکُنْ کَذلِکَ فَلَیْسَ مِنّا." (صفات الشیعه /شیخ صدوق) شیعه باید پیرو و رهرو اهل بیت باشد نه پیرو و بلند گوی دیگران، شیعه باید گوش به فرمان اهل بیت (ع) باشد نه گوش به فرمان نغمه های باطل دیگران .. وقتی امام و مقتدای هفتم شیعه، حضرت موسی بن جعفر امام کاظم (ع) می فرماید: "إِنَّ فَاطِمَةَ صِدِّیقَةٌ شَهِیدَةٌ"  یعنی: به راستی که فاطمه (ع) صدیقه شهیده بوده است. 

وظیفه ما و کسانی که مدعی شیعه بودن هستند چیست؟  مخالفت بر امر امام و یا موافقت و دفاع از فرمایش امام و دفاع از بانوی  هستی مظلومه عالَم حضرت زهرا؟؟ ما باید از حق غصب شده و فرزند سقط شده  مادر گرامی امامان و امام عصر (عج) دفاع کنیم و یا از اهل سنت دفاع کنیم؟ دفاع از کدامیک را قیامت  از ما مواخذه می کنند؟ حضرت فاطمه و یا دیگران را؟؟
آیه شریفه "وقفوهم انهم مسئولون" (سوره صافات /24 )

که امام  صادق (ع) فرمودند: "مسئولون عن الولایه" در قبال ولایت امام  عصر مسئولیت داریم یا  درباره دشمنان امام زمان؟؟
جناب ثقة الإسلام شیخ محمد بن یعقوب کلینى (متوفای 329 هـ) از بزرگ ترین محدثان تاریخ تشیع، در کتاب شریف "الکافی" که یکی از کتب اربعه شیعه محسوب شده و سرآمد کتب حدیثی شیعه در معتبر بودن است، این حدیث امام کاظم را  روایت می کند.

بررسی سندبرای معرفی راویان این حدیث، از کتاب های دو رجالی بزرگ و متبحر شیعه، شیخ نجاشی (متوفای 450 هـ) و شیخ طوسی (متوفای 460 هـ) بهره می گیریم :

*** علی بن جعفر العریضی : رجال ‏الطوسی، ص ‏359 : ثقة
فهرست ‏الطوسی، ص ‏265 : جلیل القدر ثقة
العمرکی بن علی : رجال ‏النجاشی، ص ‏304 : شیخ من أصحابنا ثقة روى عنه شیوخ أصحابنا
محمد بن یحیى العطار : رجال‏ النجاشی، ص 353 : شیخ أصحابنا فی زمانه ثقة عین کثیر الحدیث
*** محمد بن یعقوب الکلینی‏ :
رجال ‏النجاشی، ص ‏378 : شیخ أصحابنا فی وقته بالری و وجههم و کان أوثق الناس فی الحدیث و أثبتهم
رجال ‏الطوسی، ص ‏439 : جلیل القدر عالم بالأخبار
فهرست ‏الطوسی، ص ‏395 : ثقة عارف بالأخبار
قول علمای شیعه در باب صحت این روایت

چنان که ملاحظه گردید همه ی راویان این حدیث، امامی مذهب و ثقه هستند . بنابر این حدیث مزبور بر اساس منهج اهل سنت و نیز برخی متاخرین شیعه که تنها سند حدیث را ملاک صحت آن می دانند، صحیح و غیر قابل انکار است. در این جا جهت رفع هرگونه شک و شبهه، سخنان برخی از علمای حدیث شناس و طراز اول شیعه را نقل می کنیم که به صحت این حدیث تصریح نموده اند.

1- شیخ حسن صاحب معالم (1011 هـ): منتقی الجمان فی الأحادیث الصحاح و الحسان، ج 1 ص 224
"صحی: محمد بن یعقوب، عن محمد بن یحیى، عن العمرکی بن علی عن، علی بن جعفر، عن أخیه أبی الحسن علیه السلام قال: إن فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة.. مرحوم صاحب معالم این روایت را با رمز "صحیح" دانسته است.

2- شیخ بهایی عاملی (1030 هـ): مشرق الشمسین و إکسیر السعادتین، ص 324 "محمد بن یحیى عن العمرکی عن علی بن جعفر عن أخیه أبی الحسن علیه السلام قال إن فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة. هذا الحدیث لصحّة سنده ..."

3- مجلسی اول: علامه محمد تقی مجلسی (1070 هـ): روضة المتقین فی شرح اخبار الأئمة المعصومین، ج 5 ص 342 "و فی الصحیح، عن علی بن جعفر عن أخیه أبی الحسن علیه السلام قال: إن فاطمة صدیقة شهیدة"

4- مجلسی دوم: علامه محمد باقر مجلسی (1110 هـ): مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، ج 5 ص  315" (الحدیث الثانی): صحیح "به این ترتیب معلوم می شود که شکی در صحّت و اعتبار حدیث مورد بحث در میان علمای شیعه وجود ندارد.

در اثبات شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها، برای کسانی که شیعه و پیرو راستین اهل بیت هستند، همین روایت بس است وگرنه اگر هزار ها حدیث معتبر هم آورده شود برای کسانی که سنی تر از اهل سنت هستند باز قانع کنند نیست.

جناب آقای بی آزار شیرازی دیگر چه جای شبهه و انتقاد و ایراد است جایی که خود اهل سنت به شهادت حضرت زهرا، اعتراف نموده اند!

هجوم به خانه فاطمه زهرا(ع) و تهدید به آتش کشیدن وسوزاندن اهلش در منابع معتبر اهل سنت جمله:ابن قتیبه(276.م) //بلاذری (279.م)//طبری (310.م)//جوهری(323.م)// ابن عبدربه(328.م)//مسعودی(345.م)

بلکه جمعی از معتبر ترین مورخین و محدثین اهل سنت مثل

مسعودی در اثبات الوصیة (1/143)//وذهبی در میزان العتدال (1/139)و ابن حجر عسقلانی در لسان المیزان(1/298)//وصفدی در الوافی بالوفیات(6/17)

جریان لگد زدن عمر به فاطمه زهراء (ع) را که منجر به سقط حضرت محسن (ع) و در نهایت به شهادت حضرت انجامید ذکر نموده اند.

و در همین باب روایاتی از معتبر ترین کتب اهل سنت مثل صحیح بخاری و صحیح مسلم، مسند احمد، سنن بیهقی و صحیح ابن حبّان و بدایة و نهایة ابن کثیر و الطبقات الکبری ابن سعد بصری و سیر اعلام النبلاءذهبی و سقیفه و فدک جوهری و غیره ذکر شده و همگی تصریح نموده اند به اینکه: عمر و ابوبکر، فاطمه زهراء را غضبناک نمودند...

آ)صمیم و دستور به هجوم به خانه وحی با حضور انسیه حوراء...!

انساب الاشراف (ط.دارالمعارف قاهرة) (1/587) (ط.دارالفکر بیروت) (2/269) بلاذری متوفی - اعلام النساء (4/115و116) عمر کحالة

ب) هجوم بر بیت حضرت با اطلاع از حضور حضرت در خانه...!

السقیفة و فدک 72 جوهری اثبات الوصیة143 مسعودی متوفی 345

ج) جمع کردن هیزم در مقابل درب خانه حضرت....!

 تاریخ طبری (3/198) لطبری متوفی 310 - العقد الفرید (2/254)ابن عبد ربه متوفی 327

د) رفتن عمر به سوی در خانه علی(ع)برای آتش زدن....!

روضة المناظر(چاپ در حاشیه تاریخ الکامل ابن اثیر) (11/113)ابن شحنه متوفی 882 - انساب الاشراف 1/568) ط. دارالفکر)

ر) تهدید به آتش زدن توسط عمر...!

الملل والنحل (1/59)شهرستانی.متوفی 548 - تاریخ الامم والملوک ط.بیروت(2/443)طبری 310م

ط) آتش زدن درب خانه حضرت زهرا(س) با توجه به حضور آن حضرت در خانه...

اثبات الوصیة 155مسعودی - مؤتمر علماء بغداد135تا 137

ص)فشار دادن درب و توجه عمر از حضور حضرت در میان درب...

بلاذری (علی ما فی اثبات الهداة) شرح نهج البلاغه (2/60)ابی الحدید 656.م

س)برخورد میخ درب (کلون پشتی درب) با حضرت

مؤتمر علماء بغداد 135ابن عطیة.525.م


ق)داخل شدن به خانه بدون اجازه وبا زور و شمشیر

السقیفة وفدک/جوهری 323.م - جمهرة النسب (2/94) ابن الکلبی 204.م

ف) زدن (ضرب)/سیلی زدن/لگد زدن/تازیانه زدن/ضرب به غلاف شمشیر/جسارت های زبانی/میزان الاعتدال (1/139)ذهبی م.748
لسان المیزان (1/268)عسقلانی م.825
شرح نهج البلاغة (16/214تا216)ابی الحدید

ای کاش  به وظیفه دینی و قرآنی مان عمل می کردیم و قلب امام عصر را با خدمت مان به حضرت ام ابیها فاطمه زهرا (س) تسلی می دادیم و موجبات مسرت حضرت را فراهم می آوردیم.
باشد که این سال، سال ظهور موعود امت ها حضرت مهدی آل محمد صلی الله علیه و آله باشد و بحول الله و قوته  منتقم خون مظلومان، خصوصاً مظلومه و مغصوبه از حقّ صدیقه طاهره  و شهیده در راه  خدا به زودی برسد و آن دو ظالم و غاصب به حق ایشان را انتقام گیرد.

اللهم عجل لولیک الفرج 

 اللهم العن الجبت و الطاغوت

/ 0 نظر / 6 بازدید